the Netherlands trip and the days after - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Martijn Bontenbal - WaarBenJij.nu the Netherlands trip and the days after - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Martijn Bontenbal - WaarBenJij.nu

the Netherlands trip and the days after

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

25 November 2009 | Finland, Helsinki

Hey iedereen, sorry voor het lange wachten maar hier is dan weer een verhaaltje. Afgelopen twee weken zijn erg druk geweest.
Zaterdag 14 november ging ik even terug naar Nederland voor 5 dagen, dit natuurlijk niet zonder goede reden. Corstiaan en Hanneke gingen trouwen die dinsdag en de zaterdag ervoor was het vrijgezellenfeest. Ze wisten niet dat ik kwam en het was dus een grote verrassing toen ik plotseling voor hun neus stond. Het is trouwens vreemd hoe snel die knop weer om is en je weer gewend bent aan het oude Nederlandse leventje. Ik zat nog geen 5 minuten in de auto van het vliegveld en voelde me alweer helemaal thuis. Het eerste deel van het vrijgezellenfeest liep ik mis omdat mijn vliegtuig begin van de middag pas landde. Maar ik was gelukkig nog wel op tijd om met het lasergamen mee te doen. Nog nooit gedaan en het was onwijs leuk om te doen. Net een stel grote kinderen die soldaatje spelen. Na het lasergamen gingen we uit eten in de gelaarsde kat in Alphen. Vervolgens gingen we terug naar dorp waar we een ruimte afgehuurd hadden met tap en alles. Rest van de avond was erg gezellig en het sfeertje mag je er zelf bij bedenken.
Zondag was het eerst ff lekker uitslapen en vervolgens de frituur aan en sinds 2,5 maand weer een frikandel gegeten, smaakt toch wel weer lekker als ik eerlijk ben. Toen beetje bijgepraat met de fam en ’s avonds weer is naar een dienst in mijn eigen kerk. Na de dienst gingen we nog even het stukje oefenen wat we met de vriendengroep op de bruiloft gingen doen. De generale ging niet zo heel erg goed, denk dat de motivatie niet erg hoog lag, in ieder geval niet bij mij. Maar was wil je als je de dag ervoor een vrijgezellenfeest gehad hebt.
Maandag was ook weer een druk programma. We vierden alvast het 25-jarig huwelijk van mijn ouders, omdat ik er nu ook was. ’s Middags alle opa’s en oma’s weer gesproken en ’s avonds gingen we uit eten in Rotterdam. Was een soort chinees en heb in tijden niet zo lekker gegeten!! Het was een erg gezellige avond en we waren de laatste klanten die weggingen.
Dinsdag was het dan zo ver, de bruiloft! ’s Ochtends om 8 uur begon het al voor ons. We gingen ballonnen opblazen (nou eigenlijk gebruikten we een aggregaatje) om de slaapkamer en wc in Cors en Han hun nieuwe huis op te vullen. 400 ballonnen later konden we het aardig opvullen. Om 11 uur was het verzamelen bij Han haar huis. Wat zag ze er trouwens schitterend uit! En Cors uiteraard ook. Was wel leuk om te zien hoe veel mensen er in het paars/lila/ of zoiets waren, ik voelde me in ieder geval niet origineel meer. Ik matchte ook gevaarlijk veel met de opa van Corstiaan. Hierna vervolgens we onze weg naar het gemeentehuis. De trouwbeambte was een aardige vrouw en had een mooi praatje, niet te lang en niet te standaard. Daarna was het tijd voor de foto’s, iedereen moest op de foto. Duurde allemaal wel ff, maar we hadden niet voor niets ons pak of jurk aangetrokken dus we wilden wel op de foto. Toen het voorbij was gingen we voor de kerk nog even koffie drinken in de Egel. De dienst was goed en er werden mooie nummers gezongen. Na de kerk gingen we naar het Weegje in Waddinxveen. Daar zou de rest van de dag plaatsvinden. Eerst hadden we een heerlijk Italiaans buffet en daarna begon de receptie. Toen was het wel opeens onwijs druk maar uiteraard ook gezellig. Toen de receptie afgelopen was begon het feest. Beide families hadden een kort filmpje gemaakt over Cors en Han. Die waren echt onwijs goed!! Hoop dat als ik ooit mag trouwen zoiets ook gemaakt gaat worden. Maarja, allemaal leuk een aardig, maar ik dacht: komen wij straks met ons karige stukje. Dat valt natuurlijk in het niets bij die geniale filmpjes. Gelukkig hoefden wij pas later op de avond en ging het stukje eigenlijk verrassend goed. De rest van de avond doorgefeest en toen was het al weer tijd om afscheid te nemen van iedereen omdat ik de volgende dag weer terug zou gaan. Ik bleef samen met nog een paar anderen bij Inez slapen, erg gezellig. Vooral de twee klokken die een heerlijk geluid maakten om elk uur…
Woensdag heerlijk ontbeten bi j Inez en ’s middags nog snel even naar de stad geweest om winterschoenen te kopen voor in Lapland (daar ga ik vanavond heen!!). Toen snel eten en direct door naar het vliegveld om mijn vlucht te halen. Jeroen had nog net aan tijd om even te eten toen hij terug kwam uit zijn werk als ik het me goed herinner, nogmaals bedankt ;) Mijn vlucht verliep goed ondanks lichte turbulentie af en toe en ik landde om 12 uur in Helsinki. Uiteindelijk was ik pas tegen 2en thuis, omdat ik een half uur op centraal station heb gewacht op een trein.
Vanaf donderdag tot nu ben ik eigenlijk druk bezig geweest met school. Maandag had ik een tentamen (readings in business and intercultural communication). Ik weet niet wat ik er van moet denken, laten we hopen dat ik het gehaald heb. Daarnaast heb ik een aantal cases waaraan ik moest werken dus lekker druk allemaal. Heb nu eigenlijk ook geen tijd om dit te schrijven. Ben Zaterdag trouwens weer naar Molly Malone’s (de Irish pub) geweest. Was weer goed, live muziek met goede nummers. Ik ga nu nog even heel kort iets afmaken en dan koffer pakken voor naar Lapland. Ik zal van iedereen de groeten doen aan de Kerstman, we stoppen namelijk even in zijn dorp/stad.

  • 25 November 2009 - 20:08

    Martina:

    ha Martijn,
    wat heerlijk om een blog te lezen ! En heerlijk om weer even alles op te halen van afgelopen week. Ontzettend veel plezier in Lapland en geniet van je nieuwe schoenen, ik hoop dat ze het waard zijn ;) zeg maar tegen de kerstmamn dattie me wat moois mag schenken !
    xxx

  • 30 November 2009 - 15:31

    Pieter:

    Wat een belevenissen!
    Klinkt goed, en echt relaxed dat je er weer even was! Zie nu al uit naar de volgende ontmoeting:P
    Hoe was het met de kerstman?Is tie alweer druk bezig?;)
    Spreek je!

  • 09 December 2009 - 12:45

    Bianca:

    Was super tof dat je der was bij de bruiloft:) en was idd een hele belevenis met die bruiloft.

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Helsinki

exchange naar Helsinki

Recente Reisverslagen:

09 December 2009

Bezoek Bastiaan

30 November 2009

Lapland

25 November 2009

the Netherlands trip and the days after

09 November 2009

Rusland trip

01 November 2009

kort verslag
Martijn

Actief sinds 05 Sept. 2009
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 21894

Voorgaande reizen:

01 Februari 2012 - 16 Mei 2012

Israel (en regio?)

01 September 2009 - 23 December 2009

exchange naar Helsinki

Landen bezocht: