Bezoek Bastiaan - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Martijn Bontenbal - WaarBenJij.nu Bezoek Bastiaan - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Martijn Bontenbal - WaarBenJij.nu

Bezoek Bastiaan

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

09 December 2009 | Finland, Helsinki

Donderdagmiddag kwam Bastiaan aan in Helsinki om even een bezoekje aan mij en de stad te brengen, gewoon ff tussendoor. Eerst even boodschappen gedaan voor de rest van het weekend. ´S avonds aten we rijst met onwijs veel (zelfgesneden door Bastiaan) paprika en uien. Maar het was wel erg lekker en gezond uiteraard met al die extra groenten. Bastiaan had geluk, want ´s avonds was er weer is een mogelijkheid voor iedereen om zijn overall aan te trekken. Zijn eerste party in Helsinki was hij dus omringt door mensen in overalls. Voor de party nog snel even een paar badges op mijn overall genaaid, je koopt ze toch niet voor niets.
Vrijdag had ik nog les om 12 uur. Maar toen we bijna bij de universiteit aankwamen ontmoetten we een klasgenoot die wist te vertellen dat de les gecancelled was, omdat de professor ziek is. Oh ja das waar, ik had even op internet moeten kijken of hij al beter was, maarja... Toen zijn we naar het Natuurhistorisch museum geweest. Hierna heeft Bastiaan kennis gemaakt met het eten op de universiteit. De cafeteria in het hoofdgebouw wordt momenteel verbouwd dus we moesten in de kleinere cafeteria eten. Waar het eten laatste dagen trowuens wel wat minder is, komt misschien omdat ik steeds meer naar mijn moeders koookkunsten verlang! ´s Avonds wilden we naar een party, maar toen we daar aankwamen was het al vol en konden we niet meer naar binnen. Toen werd ik overgehaald om maar weer is naar the Tiger te gaan. Gelukkig was de rij te lang en gingen we maar naar Circus. Leuke avond, waar mijn dronken kamergenoten voor het nodige entertainment zorgden.

Zaterdag hebben we de stad verkend, ik heb zelfs nieuwe dingen gezien. Wat wel fijn is na al twee keer mensen rondgeleid te hebben. We zijn dit keer ook in het Olympisch stadion geweest en in de toren daarvan. Mooi uitzicht over heel de stad. We hebben niet heel de ronde (we deden de tramlijn 3T-3B toeristenrit) gedaan, want we gingen nog even naar het design museum. Leek ons wel leuk. Alleen we waren allebei een beetje brak van heel de dag door de stad lopen en van het uitgaan. Achteraf was het dus niet een heel goed idee. We liepen daar maar een beetje rond te slenteren en er was een of andere juwelententoonstelling, vonden we niet heel interessant. Maar het was wel leuk uiteindelijk, vooral omdat we lekker melig waren op het eind. Na het museum gingen we nog even snel een kathedraal binnen en het bleek dat daar repetities waren van een of ander orkest. We gingen maar even zitten en hebben paar minuutjes geluisterd. Was wel apart, met harp en alles en soort opera-achtige zanger(es) ´S avonds gingen we uit eten, omdat ik Bastiaan wel echt Fins eten wilde laten proeven. Nadat we op internet een aantal locaties van Finse restaurants gevonden hadden gingen we op pad. Het bleek allemaal niks te zijn, of het was meer een cafe of het was te duur. Uiteindelijk gingen we naar hetzelfde reataurant als waar ik met mijn ouders geweest ben. Vorige keer was ik niet stapelgek op het eten daar, maar het gerecht dat ik nu had was erg lekker :) Toen we thuiskwamen even thuis gechilld en vervolgens naar een pre-party, al was die al bijna afgelopen toen we aankwamen. Vervolgens ging iedereen naar de Tiger, alleen de rij was zo lang dat we maar ergens anders heen gingen. De Aussiebar, een Australische bar zoals de naam al aangeeeft. Hier stond amper een rij, maar binnen was het wel onwijs vol. Daarnaast waren er allerlei vage mensen, want het was onafhankelijkheidsdag en sommige waren geslaagd voor hun middelbare school (vraag me niet hoe dat kan in december...). Die avond niet te laat naar huis gegaan, want we waren best gaar en de Aussiebar was niet echt relax. Volgende ochtend moesten we ook soort van vroeg op omdat we naar Suomenlinna gingen. Was beetje jammer dat we de ferry net weg zagen varen toen we aankwamen. Toen maar even een uurtje rondgelopen en Bastiaan heeft nog even souvenirs gekocht. Het was weer heerlijk ouderwets frisjes op Suomenlinna, maar vreemd genoeg weer een ander gedeelte gezien. Dit keer wel de ondergrondse gangen gezien en ingeweest. Sorry voor de mensen die er vorige keer waren ;) Eind van de middag waren we thuis en moest ik even aan een case werken die maandag af moest. Dus ik had geen keus... De rest van de avonds beetje gechilld. Pasta gekookt, wederom met veel paprika en ui (deze keer door mij gesneden), en filmpie gekeken. Volgende ochtend had ik weer les, daarna nog even snel geluncht op de universiteit en toen Bastiaan op het station gedropt. Was zeker relax dat hij er was! Ff niet te veel met school bezig en was ook de laatste keer dat ik dat hier kon doen. Nu ben ik begonnen met studeren, want volgende week heb ik examens.

Dinsdagavond nog wel naar een ijshockeywedstrijd geweest voor het eerst in mijn leven! Het was leuk om een keer mee te maken. Was geen vechtpartij, maar het ging er alsnog wel hard aan toe af en toe. Het is trouwens wel aardig Amerikaans. Met cheerleaders, muziek als de thuisploeg scoort of een kans heeft en de rest van de aankleding van het stadion. De rest van mijn tijd hier zal voornamelijk gevuld worden met studeren, uiteindelijk komt het er toch nog van. Over 2 weken kom ik trouwens naar huis! Dus als er mensen zijn die me missen, nog even volhouden ;)

  • 09 December 2009 - 14:27

    Bastiaan:

    was zeker cool weekend Bontie!!!
    mijn foto's komen eraan, maar heb morge tentamen.. dus wordt denk k daarna;)

    veel succes nog met lere laatste 2 weekies en geniet er ook nog beetje van;)

    later
    Bastiaan

  • 09 December 2009 - 14:49

    Pieter:

    En weet jij wel hoe lang twee weken is??!!
    noem jij dat even??:O
    Nee hoor jongen, ben blij dat je weer een mooie week achter de rug hebt;)
    En succes met studeren, je hebt nog drie maanden goed te maken:P

    Tot bijna!:D

  • 09 December 2009 - 15:21

    Martina:

    Yeh weer een blog ! :D
    Nou ik zal je vertellen..top dat je over twee weken weer hier in dit dorpje bent, hoeven we geen tranen meer te laten omdat je zo verweg bent ;) moet wel zeggen dat ik dan deze blogs ga missen haha.
    Leuk om te lezen dat je het weer zo naar je zin hebt gehad afgelopen dagen. Veel succes met studeren, en hopen op goed resultaat met de examens, zet hem op..

    xx

  • 10 December 2009 - 13:38

    Bo:

    Nog 13 dagen zie ik en dan ben je weer terug!!
    Nice nice.
    Leuk om weer een blog van je te lezen ;)
    Maar goed, zo te zien moet jij eerst nog even bikkelen, veel succes met je examens!
    xx.

  • 10 December 2009 - 15:39

    Maurice:

    Goodluck met de laatste loodjes. Martijn, is je bijnaam GIDS inmiddels?:P hehe

    Cu soon (2 weeks left :()

  • 16 December 2009 - 15:02

    Martina:

    Bijna ben je terug,:D \
    het word ook wel tijd dat je terug komt..
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Helsinki

exchange naar Helsinki

Recente Reisverslagen:

09 December 2009

Bezoek Bastiaan

30 November 2009

Lapland

25 November 2009

the Netherlands trip and the days after

09 November 2009

Rusland trip

01 November 2009

kort verslag
Martijn

Actief sinds 05 Sept. 2009
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 21902

Voorgaande reizen:

01 Februari 2012 - 16 Mei 2012

Israel (en regio?)

01 September 2009 - 23 December 2009

exchange naar Helsinki

Landen bezocht: