Kibboets Eilot - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Martijn Bontenbal - WaarBenJij.nu Kibboets Eilot - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Martijn Bontenbal - WaarBenJij.nu

Kibboets Eilot

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

07 Februari 2012 | Israel, Jeruzalem

Hey allemaal,

Zondagochtend ging ik vewachtingsvol naar KPC voor een plek in een kibboets. Tel Aviv is leuk maar ik was het wel zat en wilde verder. Ondanks het heerlijk warme weer en een goed hostel nog geen 100m van de Middellandse zee. En gelukkig kreeg ik een kibboets, samen met Ben. Een amerikaan uit North Carolina. De dagen in Tel Aviv heb ik voornamelijk doorgebracht met Ben, Harris en Troy. Alledrie amerikaans, wie had dat verwacht. Maar ik kreeg dus een kibboets toegewezen samen met Ben. Dit is kibboets eilot, helemaal in het zuiden van israel. Dit ligt naast eilat, een toeristische stad aan de rode zee. Ik ben er vandaag even geweest en heb de rode zee al mogen aanschouwen. Er was een lange busreis van 4,5 uur voor nodig voordat we er waren. Rond 7 uur kwamen we aan en ontmoetten we de andere vrijwilligers. Het is allemaal niet erg luxe maar dat maakt niet uit. De douche doet het weer en mijn bed slaapt goed. Ik deel mijn kamer met Igor uit Kroatie. Hij is vrij stil maar wel interessant.
En nu iets waar de meeste van jullie denk ik wel benieuwd naar zijn, wat voor werk moet ik doen? Ik werk in het packing house/pakhuis. Hier zetten we boxen in elkaar en vullen we de boxen met groenten. Gisteren waren dat tomaten. Maar ze hebbwn ook andere groentes zoals meloenen, uien en pepers. Het werk is niet heel boeiend maar dat maakt (nog) niet uit. Vandaag hoefden we niet te werken maar moesten we het gebied van de vrijwilligers schoonmaken, dus kamers, keuken, badkamers en buiten. Ik heb de wc's gedaan, was dat toch al gewend van Spanje. We waren om half 2 al klaar en kregen de rest van de dag vrij. Ik ben toen naar Eilat gewwest om de stad een beetje te zien. Het strand is mooi, maar het was niet zulk mooi weer. 20 graden, bewolkt en een beetje wind. Hier ga ik het weer even bij houden, wordt dat typen op een Ipad wel zat.

Iedereen veel plezier op de schaats!
Martijn

  • 07 Februari 2012 - 18:49

    Inez:

    hee martijn,

    wat leuk om dit bericht te lezen van je. Ik vind het zo gaaf dat je deze reis nu maakt en gelukkig nu ook met een plaats in de kibboets. Bijzonder ook om de rode zee te hebben gezien.
    Succes met werken dan morgen;)
    en ik kijk weer uit naar je volgende reisverslag:)

    liefs Inez

  • 07 Februari 2012 - 19:52

    Pieter:

    die groenten moet je opeten, niet in dozen stoppen en dan een broodje shoarma gaan eten

  • 07 Februari 2012 - 20:32

    John:

    Hoi Martijn,

    Leuk om je verslag te lezen, ik kreeg het doorgestuurd van Aad. De plek waar je zit lijkt me niet tegen te vallen, het wordt vanaf nu alsmaar beter weer moet je maar denken, dus hopen dat je vaker in de middag vrij krijgt. Ben je al Russische badmintonners tegengekomen?

    Groetjes John

  • 08 Februari 2012 - 21:43

    MJ:

    "Ik heb de wc's gedaan, was dat toch al gewend van Spanje." HAHA :D

  • 09 Februari 2012 - 16:22

    Hanna:

    Hey bontie,

    Super weer een verhaal te lezen van je!
    succes met al je bezigheden in de kibboets, wel fijn dat je nu een plaats hebt.. maar het zal allemaal nog heel erg wennen zijn.

    Geniet er voor al van, hier doen wij dat van het ijs!!

    liefs, Hanna

  • 12 Februari 2012 - 18:54

    Olijfjes Bos:

    Shalom Martino,

    Goed te horen dat je beland bent in ee n kibboets. Lekker in het zuiden. 20 graden is echt heel goed te doen hoor. Het is net waar je het mee vergelijkt. Is eigenlijk met alles zo he. Nou ja wij zijn natuurlijk ontzettend verheugd dat je alvast inwerkt in Israel voor a.s. zomer. Goed dat je je talen oefent, want hoe het er nu naar uit ziet zullen er in de eerste groep trommelaars belgen, duitsers nederlanders en spanjaarden zitten........ Als je de kans krijgt probeer dan echt de Sinai te bezoeken. Ik ben natuurlijk niet helemaal objectief maar het is echt de moeite waard. Regel een taxi naar de oases. Ik ben ooit in Dahab geweest. Je kan ook een kamelen tour vanuit daar regelen. Ook best geinig om mee te maken nu je er toch bent.
    Verder zijn we erg benieuwd of je tijd hebt om Israel te verkennen. Ik kan je zeggen dat het echt de moeite waard is. We wensen je alle geluk van de wereld en geniet van deze nieuwe ervaring neef. Hasta la pasta,
    Caminekerik.

  • 18 Februari 2012 - 15:20

    Jan En Gerda:

    Hola Martijn,
    Leuk om je verhalen te lezen. Geniet van alles wat komen gaat en alles wat je gaat zien. 20 graden is voor jou misschien niet zo veel maar wij tekenen er nu voor hoor!
    Groetjes Jan en Gerda

  • 20 Februari 2012 - 08:23

    Biet:

    Dan vraag ik me af he, sind wanneer zijn meloenen groente?;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martijn

Actief sinds 05 Sept. 2009
Verslag gelezen: 471
Totaal aantal bezoekers 21908

Voorgaande reizen:

01 Februari 2012 - 16 Mei 2012

Israel (en regio?)

01 September 2009 - 23 December 2009

exchange naar Helsinki

Landen bezocht: