eerste schoolweek - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Martijn Bontenbal - WaarBenJij.nu eerste schoolweek - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Martijn Bontenbal - WaarBenJij.nu

eerste schoolweek

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

14 September 2009 | Finland, Helsinki

Na lang wachten is hier eindelijk mijn tweede reisverslag.
Vorige week had ik mijn eerste schoolweek. Die eigenlijk maar bestond uit twee lessen van anderhalf uur op dinsdag- en donderdagochtend. Dit komt doordat mijn andere vak een online vak is en daar heb ik dus geen lessen van. Nu denk je misschien, volgt hij maar 2 vakken in die 4 maanden? Nee dat is niet het geval, het semester is opgedeeld in twee periodes. Nu doe ik maar 2 vakken en heb ik het rustig. De tweede periode doe ik 3 vakken en zal ik het dus wat drukker hebben. Al was het afgelopen week niet heel erg rustig. Doordat ik de eerste twee lessen gemist had moest ik 2 cases inhalen, want we moeten elke les een case inleveren. De eerste les was ik nog onderweg naar Helsinki en tijdens de tweede les was freshman's day. De twee lessen die ik gehad heb waren niet echt heel spectaculair. Maar laten we het erop houden dat ik gewoon weer moet wennen aan het idee om te studeren na een pauze van zo'n 3 maanden.
Vorige week heb ik ook mijn eerste kookavontuur meegemaakt. Op het menu stond rijst met currysaus, ik moet natuurlijk niet te moeilijk beginnen. Tijdens het koken wekten de heerlijke geuren al het idee dat het een appetijtelijk maal zou worden. Toen ik klaar was met eten kon ik concluderen dat ik mezelf niet tegen vond vallen. Het was niet werelds, maar voor een eerste keer was het zeker niet onaardig.
Afgelopen donderdag was de verjaardag van Henri, hij is een van de tutors. Hij vierde het samen met nog een andere tutor in een bar in het centrum. Was erg gezellig, maar ik ging niet te laat naar huis omdat het een druk weekend zou worden. Vrijdagavond was namelijk de Sitsi party. Hier zit je met een groep aan lange tafels en wordt er onder het genot van wat eten en drinken veelvuldig gezongen. Naast alle Finse en Zweedse (daar wordt het ook veel gedaan en komt het volgens mij ook vandaan) liedjes kreeg elke nationaliteit hun beurt om iets te zingen. Wij als Nederlanders (we waren met zijn vieren) maakten het interactief en zongen 'van voor naar achter van links naar rechts'. Naast deze gezellige sfeer waren ook een aantal regels van toepassing. Zo mocht je bijvoorbeeld niet opstaan buiten de pauze's om. Aangezien er genoeg gedronken werd is dit een vrij pittige regel.De regel werd dan ook een aantal keer gebroken. Waarop een passende straf volgde. Bijvoorbeeld nog een liter water drinken, een beetje speciale KY-thee (een mix van allerlei drankjes en het is maar goed dat we niet precies weten wat het is), een rap, balletdansen of een beetje opera zingen. Na het eten en het zingen gingen we naar een van de grootste clubs in Helsinki. Was zeker relax daar en na een lange avond gingen we met de nachtbus naar huis.

Dit was het einde voor dit verslag, wat ik de rest van het weekend gedaan heb kan je lezen in het verslag over Tallinn.

  • 14 September 2009 - 16:36

    Bo:

    Wow wat een belevenissen allemaal zeg! Leuk om te lezen. Volgens mij heb jij het goed naar je zin! En, hield jij het wel vol? Niet naar de wc als het geen pauze was?
    Have fun overthere!
    xx.

  • 14 September 2009 - 17:00

    Martijn:

    Natuurlijk ;)
    Na de eerste paar straffen gezien te hebben wist ik wel beter.

  • 16 September 2009 - 20:40

    Pierre:

    Klinkt weer goed Bontie!

    Ik mis je wel, trouwens

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Helsinki

exchange naar Helsinki

Recente Reisverslagen:

09 December 2009

Bezoek Bastiaan

30 November 2009

Lapland

25 November 2009

the Netherlands trip and the days after

09 November 2009

Rusland trip

01 November 2009

kort verslag
Martijn

Actief sinds 05 Sept. 2009
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 21903

Voorgaande reizen:

01 Februari 2012 - 16 Mei 2012

Israel (en regio?)

01 September 2009 - 23 December 2009

exchange naar Helsinki

Landen bezocht: