Trip naar Tallinn - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Martijn Bontenbal - WaarBenJij.nu Trip naar Tallinn - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Martijn Bontenbal - WaarBenJij.nu

Trip naar Tallinn

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

14 September 2009 | Finland, Helsinki

Op zaterdag 12 september om 12.45 uur verzamelden ongeveer 30 exchange-studenten zich om het weekend in Tallinn door te brengen. Om in Tallinn te komen moesten we uiteraard het water over met de ferry. Dit was tot nu toe het grootste schip waar ik op ben geweest en het was aardig mooi ingericht. Toen we in Tallinn aankwamen gingen we eerst op zoek naar ons hostel. Het hostel waar we sliepen was best goed voor een hostel. Het was schoon en goedkoop, enige nadeel was dat de zon 's ochtends op mijn bed scheen en er geen gordijnen waren. Nadat we ons geinstalleerd hadden gingen we Estlandse kronen pinnen (€1,- is ongeveer 15,- Estlandse kroon) Vervolgens gingen we met een deel van de groep naar een traditioneel Estlands restaurant. Hier heb ik everzwijn gegeten, maar persoonlijk vond ik het niet onwijs lekker. Maar soms moet je wat proberen. Net zoals een paar anderen een traditioneel toetje bestelden. Dit was een beker met een soort yoghurt met granen of zoiets dergelijks erin. Ik heb zelf ook een beetje geproefd onder het mom van zo'n kans krijg je maar 1 keer. Het had niet echt een lekkere smaak. Maar Steven had er een paar bessen bij gedaan die over waren en ik kan me voorstellen dat het dan wel lekker is. Steven (Zwitserlander) was zaterdag jarig en hij kreeg een stukje taart met een kaarsje van het restaurant. Daarnaast kwam een traditioneel geklede accordionspeler nog happy birthday spelen. Na het restaurant gingen we naar een soort sportbar waar verschillende voetbalwedstrijden te volgen waren. Later kwam er ook nog een bandje spelen. Was best nice, ze speelden beetje jaren '80 en '90 muziek. Daarna gingen we naar Hollywood, de grootste club in Tallinn. Ik heb een leuke avond gehad daar, maar de club zelf was niet fantastisch. Het was wel apart om daar een stuk of 8 Nederlanders te ontmoeten die ook in Helsinki op exchang zijn (wel andere universiteit). Ook ontmoette ik daar een Spanjaard die op dezelfde verdieping als mij woont. Wie je dus allemaal al niet tegenkomt als je uitgaat in Tallinn.
De volgende dag verlieten we aan het eind van de morgen het hostel om ergens te gaan ontbijten. Voor mijn ontbijt had ik een groentenomelet. Maar de bereidingswijze was vrij apart, want ze hadden gewoon een schaaltje in de oven gezet. Het sap van de tomaten was dus nog kokend heet. Het gevolg was weer een nieuwe ervaring, een blaar in mijn mond... Vervolgens hebben we een beetje sightseeing gedaan. Tallinn is echt een mooi stadje. Het heeft een Middeleeuws tintje en je ziet ook overal mensen met dat soort kleren. Ze proberen het dus echt in stand te houden, dat is wel leuk om te zien. Verder hebben we nog een beetje alcohol geshopt, aangezien dat veel goedkoper is dan in Helsinki. Al was het nog niet heel goedkoop. Denk beetje dezelfde prijs als in Nederland. Maar je ziet dus ook serieus mensen met een karretje met alcohol de ferry in gaan. Op de terugweg hadden we een goedkopere ferry die er wat langer over deed. We hebben de reis voornamelijk doorgebracht in een ruimte waar een bandje af en toe speelde en ander vermaak was. Al hebben we niet alles meegemaakt, omdat we allemaal half slapend daar zaten. Zondagavond om half 8 arriveerden we in Helsinki en was onze trip voorbij. Zeer geslaagd al zeg ik het zelf. En mocht je ooit in de buurt zijn, het is leuk om een dagje naar toe te gaan.

  • 14 September 2009 - 17:58

    MJ:

    lachen :) Visiting Eustonia!

  • 14 September 2009 - 20:02

    Martina:

    Leuk weer zo'n nieuwe blog. Volgens mij verken jij meer het uitgaans leven i.p.v de studieboeken verkennen ;)
    Iniedergeval is het leuk dat we op deze manier op de hoogte blijven, en ook leuk om de foto's te zien.
    Op naar de volgende blog,
    hou je taai en tot over een paar maanden !
    x

  • 15 September 2009 - 16:27

    Cami:

    hey neeffie,

    Volgens mij heb je ons in de maling genomen, je bent daar lekker aan het uit gaan en wij maar denken dat je hard aan het studeren bent, haha. Misschien moet je in je volgende blog maar schrijven hoe zwaar het studeren daar is ;)

    Maar ik vind het echt een cool idee om samen naar peru te gaan!!! Kan je eindelijk spaans leren, want in spanje kwam daar niet veel van met al die nederlanders op de berg, haha.

    Ben benieuwd naar je nieuwe 'avonturen'!!

    xxx je nichtje

  • 16 September 2009 - 14:40

    Inez:

    jeetje wat zie jij een hoop zeg:d en wij maar hier hard studeren dacht dat jij dat daar ook moest gaan doen:P
    kijk uit naar je volgende verhaal hoor;)

  • 16 September 2009 - 19:23

    Leendert:

    Hallo Martijn,

    Wat leuk om op deze manier op de hoogte te blijven van jouw belevenissen! Erg leuk allemaal, je zult het wel erg naar je zin hebben. Als je nog tips nodig hebt m.b.t. het koken dan mail je mij maar even, haha! Nou, succes daar en ik blijf je volgen!

  • 16 September 2009 - 20:44

    Pierre:

    Bij dit verslag ook maar een reactie!

    Klinkt heel goed!
    Wat een leven heb je daar, lijkt wel of je gewoon in Rotterdam zit, je hoeft iig net zo weinig te doen:P

    Naja, veel plezier nog daar en ik spreek je snel weer!

  • 17 September 2009 - 07:51

    Batsie:

    Heey man

    klinkt allemaal chill:) zelf koken, beetje uitgaan, af en toe beetje studeren;), beetje andere steden bezoeken...
    goed bezig

    veel plezier

  • 18 September 2009 - 12:35

    Maurice:

    Ha Martijn,

    Chill je bezoek aan Talinn. Nu je het over andere NL exchange studenten hebt. Je hebt hier de ETC (Exchange and Transfer Committee) en 3 gasten daarvan zijn naar Helsinki op Exchange geweest last year. Vond ik wel grappig.. Hmmjah moeite met het wennen aan het eten zo te lezen. Achjah hier is het ook KWANTITEIT in plaats van KWALITEIT. maarja pizza/hotdogs/hamburgers (mcdonalds/burgerking) en poutine zijn op zich niet verkeerd :P (google poutine maar: patat+jus+kaas: moet je geprobeerd hebben als je hier bent.) Hey t ga je goed en doe voorzichtig!

    Take care!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Helsinki

exchange naar Helsinki

Recente Reisverslagen:

09 December 2009

Bezoek Bastiaan

30 November 2009

Lapland

25 November 2009

the Netherlands trip and the days after

09 November 2009

Rusland trip

01 November 2009

kort verslag
Martijn

Actief sinds 05 Sept. 2009
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 21898

Voorgaande reizen:

01 Februari 2012 - 16 Mei 2012

Israel (en regio?)

01 September 2009 - 23 December 2009

exchange naar Helsinki

Landen bezocht: