Cottage weekend - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Martijn Bontenbal - WaarBenJij.nu Cottage weekend - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Martijn Bontenbal - WaarBenJij.nu

Cottage weekend

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

21 September 2009 | Finland, Helsinki

Beste geinteresseerden,

Wederom een update van mijn belevenissen in Finland. Donderdag
ben ik eerst naar een birthday party geweest in onze flat. Daarna gingen we met zijn allen naar de Tiger (bekend uit eerdere verslagen). Toen we terug kwamen hadden we nog een kleine afterparty in een van de appartementen. Dit is een korte samenvatting maar al met al was het een leuke avond.
Vrijdag ging ik met de andere Nederlanders ons gerecht klaar maken voor het International dinner op het cottage weekend, later meer hierover.
Eerst had ik het idee om erwtensoep te maken en ik had al wat pakjes meegenomen uit Nederland. Alleen dat was niet genoeg voor alle Nederlanders. Daarom gingen we maar pannekoeken maken. Was leuk om te doen en daarna hebben we nog een beetje drinkspelletjes gedaan. Om vervolgens wel op tijd naar huis te gaan, want de laatste bus ging om 1 uur. We zaten nameljk in Ida, ze wonen daar met 8 mensen in een appartement. Maar het zijn wel onwijs grote appartementen, heel mooi daar.
Zaterdagochtend was het om 11.20 uur verzamelen voor het KY-gebouw. We vertrokken met de bus richting de cottage. Daar aangekomen kon iedereen zich eerst ff installeren op hun kamer en vervolgens was het tijd voor de lunch. Een intussen bekend gerecht werd geserveerd. Een mix van kleine stukjes aardappel, vlees en een beetje ui. Daarna hadden we ff vrije tijd en ben ik met een groepje een stukje gaan lopen om de buurt te verkennen. We zaten echt in een mooie omgeving. Midden in de bossen en pal naast een meer. Om 3 uur was het verzamelen voor de Finnish Olympics. Oftewel een sport en spelmiddag met Finse spelletjes. Zoals rendier jagen. Hier moest je op elkaars rug zitten en kreeg elk koppel een hockeystick als wapen. 2 teams streden tegen elkaar om het rendier te vangen. Het rendier bestond uit mijn tutor met een soort bondtrui en een rood nepgewei, misschien ken je het wel we hebben die nepdingen ook in Nederland. Een ander spel was het beroemde wife carrying. Zoals de naam al een beetje verraad moesten de mannen dus de vrouwen dragen. Wederom was het een strijd tussen twee teams. Het ging niet alleen om snelheid maar ook om stijl. Dit keer wonnen we het spel wel. Vooral omdat een van de mannen bij de tegenstander zijn vrouw had laten vallen. Vrij pijnlijk, en dan bedoel ik niet alleen het vallen. Er waren nog een hoop spellen maar ik ga er nog maar 1 vertellen (de rest was nie zo heel boeiend) en dat is het mobiele telefoon werpen. In het land waar de onverwoestbare Nokia zijn oorsprong vind is het best logisch dat zo'n spel zich ontwikkelt. Het idee was om een mobiele telefoon in een laars of zo dichtbij mogelijk te gooien. Best apart om te doen, maar ik was blij dat het niet mijn eigen telefoon was waar we mee moesten gooien.
Nu nog een paar uur vrije tijd was het tijd voor het International Dinner. Ieder land had een gerecht klaargemaakt. Ik had alleen de pech dat ik achteraan de laatste tafel zat en ik was dus de laatste exchange student die aan de beurt was. Maar de tutors waren nog later, dus echt laatste was ik niet. Toen ik eenmaal bij de tafel met eten aankwam was ik blij dat er in ieder geval nog genoeg eten was, dat was namelijk nog niet zeker. Een hoop gerechten waren al wel op maar er was nog genoeg keus. Al waren dit vooral de zoete nagerechten. Maar ik heb toch nog van alles op. Waaronder Franse crepes, een soort deegbal met vlees erin uit Venuzuela, een Spaanse omelet, nog iets uit Azie, Oostenrijkse apfelstrudel, Duitse vleesballetjes, Zwitserse chocolade en nog een paar dingen. Dit alles onder het genot van een Fins biertje.
Na het international dinner gingen we naar een kampvuur en werden we na het zweren van een creatief verzonnen eed officieel lid van KY. Hier bleven we nog even en zongen nog een paar liedjes, daar houden ze hier echt van. We kregen ook nog warme chocolade melk met Minttu, dat is sterke drank met een mintsmaak. Na dit alles was het dan eindelijk tijd om in de sauna te gaan. Het was echt de grootste en warmste sauna die ik heb meegemaakt. Het was er rond de 80 graden en er was plek voor zo'n 20 personen. Om even af te koelen namen we een duik in het ijskoude meer. Dit was wel echt een Finse ervaring die ik mee wilde maken tijdens mijn tijd hier. De rest van de avond/nacht was het party in de cottage. De volgende ochtend ben ik na het ontbijt even naar het meer gelopen. Het was echt onwijs mooi en rustgevend om daar te staan in de stilte. Daarna begon het wachten op de bus en we waren om 2 uur 's middags weer terug in Helsinki.
Dit was het dan weer en jullie horen waarschijnlijk over een week weer wat van mij.
Vanavond staat in ieder geval het eerste exchange student Texas Hold'em Poker Tournament op het programma, wish me luck.

Groetjes,
Einojuhani (dat is mijn Finse naam)


  • 21 September 2009 - 21:04

    Richard:

    Klinkt weer erg gezelling bontie.

    Kom het 23 t/m 26 okt zelf wel ff checken met chaddy :)

  • 22 September 2009 - 11:50

    Martina:

    zo meneer de partyganger. Was ook wederom weer leuk om je belevenissen te lezen. Ik neem aan dat de Oostenrijkse apfelstrudel het lekkerst was, en durf geen nee te zeggen ;)
    Ik geloof dat je het heerlijk naar je zin hebt, en die sauna klonk ook niet verkeerd... hou vol hou vol,tot november. & gedraag je , je wel een beetje jongeman?!
    hoe dan ook, veel plezier & succes nog. Je word hier wel gemist.
    xx

  • 22 September 2009 - 11:51

    Martina:

    & ook leuk dat je er telkens foto's bij doet. Ziet er prachtig uit die omgeving zeg.
    x

  • 23 September 2009 - 08:00

    MJ:

    leuk :)

    mooie fotos man.

  • 23 September 2009 - 17:40

    Myrthe:

    Mooi gebied aan de foto's te zien. Maar nog veel belangrijker... Happy Birthday!! Leuke Finse cadeautjes gekregen..?? ;)

    Liefs

  • 23 September 2009 - 18:37

    Rosanne:

    Leuk om je belevenissen weer te lezen. Het klinkt ieder geval erg gezellig ook leuke foto's

    veel plezier en succes nog!!

    xx

  • 24 September 2009 - 20:34

    Oude Buurtjes:

    Hoi Martijn, volgens ons was je gisteren jarig, 20 jaar als we het goed onthouden hebben. Van harte gefeliciteerd en ga een lekkere fles wijn opentrekken en ervan genieten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Helsinki

exchange naar Helsinki

Recente Reisverslagen:

09 December 2009

Bezoek Bastiaan

30 November 2009

Lapland

25 November 2009

the Netherlands trip and the days after

09 November 2009

Rusland trip

01 November 2009

kort verslag
Martijn

Actief sinds 05 Sept. 2009
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 21904

Voorgaande reizen:

01 Februari 2012 - 16 Mei 2012

Israel (en regio?)

01 September 2009 - 23 December 2009

exchange naar Helsinki

Landen bezocht: